Vad är det för gnäll?

Ja denna kropps och utseendefixering. Jennifer Hawkins, 26, fotomodell och tidigare Miss Universum, ställde upp med en oretuscherad bild i Australienska Marie Claire.  Bilden är inte manipulerad eller fejkad. Ändå klagas det, för hon följer inte genomsnittskvinnans storlek tydligen.

Den som klagar är radioprogramledaren Bianca Dye som säger ”Hur kan hon vara en kroppsförebild, när genomsnittskvinnan inte liknar henne det minsta?”  Bianca som själv poserat naken och oretuscherad, drar strl 42. Jag har inte en aning vad ”genomsnittet” är och jag bryr mig inte heller. Vissa är mindre, andra större. Vissa gillar smala, andra gillar grövre.

Jennifer är inte på något sätt sjukligt smal, Bianca är  inte sjukligt tjock , så vad är problemet? Bianca menar att det var ett ”slag i ansiktet” för människor som henne. Vaddå människor som henne? Hon är ju för det första enligt sig själv en genomsnittskvinna, sen finns nog en massa människor med strl 42 som trivs med det, alla vill inte ha en kropp som Jennifers, så jag tror inte att alla 42;or sitter och grämer ihjäl sig över att det finns smalare personer. Det anses alltid fult att hoppa på folk som har några kilos övervikt, men smala kan man hoppa på och anklaga för att vara osunda, onaturliga,onormala och allt vad det är utan problem. Lika väl som att det kan vara svårt för en tjock att gå ner i vikt så kan det vara svårt för en smal att gå upp. Det finns 2 saker att göra, försöka att förändra eller försöka att vara nöjd.

Hur som helst tycker jag inte Bianca har anledning att sitta och grina över något vad gäller sin storlek, jag tycker hon ger ett slag i ansiktet på de som är överviktiga på riktigt med sitt gnäll…


26 kommentarer

  1. hon är inte ens snygg kanske inte har sätt finare ute..Just nu tycker vi män om mullater och färgade tjejer med kurvor blondiner är ute för länge..Nu när invadrare har landat över Sverige har jag sett skönheten många av dessa kvinnor och tjejer har…Det är bara i media som vill ge ut signlaer hur tjejr ska se ut och vara blondiner..När i sjävla verket blonda tjejer är ute för länge sedan..Mullat med svart hår krulligt hår..Vänta bara till sommaren hur många fina invadrar tjejer de rör sig på stränderna runt om vår land där kommer ni se skillnad..mmm yummyy!.-.
    P.S. hennes ansikte är för smal ser ut som en drogad elvis tjej

  2. Swedshit: Ja smaken är ju som baken som sagt

  3. Jag tränar på ett ställe i sickla där jag ser skillnade mellan invandrar tjejer och svenska tjejer och man ser skillnad mmm invadrar tjejer är så fina deras bruna hy fina ögon svart hår ; ) Ge mig 50 cents brudar vafan

  4. Elvis: Varför skriver du 2 kommentarer under olika nick? Jag har förstått att du gillar invandrartjejer redan

  5. för de skulke inte stå Swedshit det var i en annan blog och när jag sände så va det redan inlagt som Swedshit..jag e den samme

  6. P.S. är du en tjej eller en kille??

  7. Elvis: Ok. Jag är tjej

  8. ahaa okej..aah men nu förstår jag vafrör du tycker smaken är som baken bara för du är en tjej och avis..Du är smaken som baken :P

  9. Elvis: Vem är jag avundsjuk på? Den tjockare, smalare eller invandrarna?

  10. http://www.worldstarhiphop.com/videos/video.php?v=wshhFRVhbyJ4e54Gh8pR

    henne e ru avis på =) en latins tjeje heeet

  11. http://www.worldstarhiphop.com/videos/video.php?v=wshhEH0ioUTVkQ2MBF8f

    henne i svart kanske?? en brasiliansk tjej

  12. Elvis: Nej jag är inte värst avundsjuk på henne faktiskt, inte för att dte är nåt fe på henne utan mer för att jag har svårt att bli avundsjuk på hur någon ser ut

  13. http://www.worldstarhiphop.com/videos/video.php?v=wshhM3HKi4p49hI413bj

    förstår du vad jag menar =) det finns massor av videos där med tropiska tjejer =)

    Wordl star hip hop

  14. Elvis: Ja jag är ju inte så intresserad av tjejer jag så men det finns säkert dom som är det :)

  15. aaah det är däför du tycker att smalen är som baken eller hur??

  16. Elvis: Nja dte är den ju oavsett om man är kille eller tjej. Du lär ju vara ganska ointresserad av att titta på snygga killar, men det behöver ju inte betyda att du är avundsjuk, du är bara inte värst intresserad :)

  17. Ja men det vet man väl att människan aldrig blir nöjd… Jag vet att jag reagerade på att de som ville ha rätt att bada topless i badhus var sk feminister.. Var de inte de som tyckte att man skulle skyla sig för bara något år sen *förvirrad*

    Jag tycker att båda kvinnorna är vackra på omslagen, men jag antar att hon i storlek 42 är aningen retusherad (stavas?).

  18. Skor osv: Ja jag skrev om det också (https://cattasbubbla.wordpress.com/2009/06/24/jag-har-ingen-aning/)

    Nej ingen av kvinnorna är retuscherade, och jag tycker precis som du att bägge kvinnorna är vackra, jag föredrar nog 42;an faktiskt, men det ör nog för att jag är så smal/mager själv så jag skulle hellre se ut som henne. Inte så jag bryr mig så, men om jag måsye välja :)

  19. Personligen tycker jag att det skulle vara KATASTROF om alla såg lika dana ut – hälsar Josef B. :wink:

  20. Josef: Ja fatta hur tråkigt det skulle vara!

  21. Det är rätt intressant det här med vikt och vad som är ok eller inte. Det är ett väldigt tjat om att smala människor ger ett osunt ideal mm, och det blir på något sätt ok att gå fram till smala människor och hacka på deras anorektiska utseende. Och det finns ingen förståelse om de mår illa på grund av deras smalhet. Många av oss lite större skulle ju gärna vilja vara smala – och då kan det bli som ett rött skynke när då den här personen med vad vi uppfattar som idealkroppen, beklagar sig.

  22. Trollan: Jo det är klart. Jag har alltid varit smal, för smal. Jag drar samma storlek nu som när jag var 14 år (36/38), det är svårt att hitta vettiga kläder, man får träsmak av att sitta på en stol, man får alltid höra hur smal man är, folk talar om att man måste äta mer trots att man äter som en häst osv. När jag var yngre var det jävligt känsligt, nu bryr jag mig inte värst. Jag önskar mig 5 kilo till men det funkar så här också :) Men det är på nåt vis okej att påpeka att folk är för smala, fråga hur mycket dom äter osv, men man är ett svin om man skulle säga samma åt nån som är lite större.

    Jag tycker ju att den mörka kvinnan på bilderna (den större) har mer den kropp jag skulle vilja ha tex. Jag fattar inte hur hon kan se sig som stor ens. Men det viktigaste ska väl vara att man är hälsosam och mår bra egentligen

  23. hon är skitsnygg..när en kropp är brun så är det sexig och tropiskt..Det ser så gott ut

    Elvis: Du får vädra dina brudar nån annanstans nu :)

  24. P.S. titta och njuut..jag undrar vafrör åka til thailand när man kan åka till caribien och latinamerika och inte minst USA, det har jag gjort alla fall och det är fantastiskt där..Gör som Tyskar och Amerikaner res runt i amerika =)

  25. går inte att diskutera i den frågan för smaken är som baken och alla har olika åsikter. tyvärr är det så. vi nöjer oss aldrig och det finns alltid något man kan ”hitta fel” på, det är det som gör oss till människor.

  26. dorion: Ja visst är det så. De som av andra ses som ”perfekta” är ju ofta missnöjda också


Beklagar, kommentarsfunktionen är inaktiverad för närvarande.

Comments RSS

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.