Sjuka sjuka människa….

Oj nu är det visst någon som bestämt sig för att ställa till problem för mig genom att använda sig av min bild och skriva kommentarer hos folk. Men jag har mina aningar om vem det är, får se om jag får det bekräftat också. Men nu vet ni alla att om det dyker upp kommentarer från mig som är märkliga så är de sannolikt inte från mig, funderar ni så kan ni ju alltid maila och fråga mig. Jag förmodar att detta ska användas i ett speciellt syfte också, så till Daddy och PV säger jag direkt att jag skriver inte på någon av era bloggar, utan dyker det upp en kommentar där så är det från denna person. Så nu vet alla var dom har mig. Och till dig som gör detta vill jag bara säga att du är fruktansvärt patetisk för att inte säga sjuk. Skaffa dig ett eget liv istället för att försöka stjäla mitt.

27 kommentarer

  1. Eftersom det inte finns en social kontroll på nätet som det finns i verkligheten. Så verkar galningar ha fritt spelrum här, ruggigt tycker jag. Tur att det finns sådana som du som orkar att stå upp mot dem. Jag hejar på det friska o sunda laget heja catta :-) kram Anki

  2. Åh HerreGud, att människan inte ger sig, det visar bara på hur sjuk hon är….. jag hoppas det går att spåra o att man kan sätta dit personen i fråga.
    Catta, vissa personer kommer alltid att reta upp sig på din rakhet, ärlighet, kamp för de utsatta, kaxighet…. m m. Det är nästan något man får leva med för att kunna säga vad man tycker, för att inte flyta me strömmen…. Myntet har två sidor. Men du för en just kamp för de utsattas chans att bli hörda o lyssnade på.
    U Go Girl!

  3. ja då får du känna på hur det är att drabbas av samma sak som M har gort under en längre tid. Nej jag är rätt säker på att det inte är hon. Hon har fullt upp med annat och dessutom begränsad tillgång till dator och andra kommunikationsmedel på det skyddade boende somhon befinner sig på.

  4. Nää, sånt händer inte. Det har jag sett på uppdrag granskning!

  5. Susanna :

    Och med den kommentaren så bekräftade du bara det som jag länge misstänkt. Du ÄR inte riktigt klok. Att komma med kommentarer som ”ja då får du känna på hur det är att drabbas av samma sak som M” visar bara på hur obegåvad du är. Att på detta sätt ”gotta” sig i andras problem avslöjar bara att du saknar empati och vanlig hyfs. Skäms på dig susanna!

    Hur kommer det sig att vi inte, från din sida, får höra att det är bra att Marita fått skyddat boende så hon får känna på hur det är att tvingas byta stad, precis som Linnea fått göra?

    /F

  6. Gör det dig verkligen lycklig, Susanna? Glad ända in i ditt innersta? Så sprudlande skadeglad att du slänger dig in här och kommenterar? Ni är ett märkligt anhang! Men ni har inte fattat det här med trovärdighet och icke. Catta framstår som solid; jag tror inte ens Daddy eller PV ifrågasätter att någon har stulit Cattas profil för att försöka göra bort henne. Mamma M har ingen trovärdighet när hon förnekar saker och ting, alltså är det ingen som tror annat än att hon själv är ansvarig för det som skrivs i hennes namn. Förutom du och dina likar. ‘ja, då får du känna på…’ Sandlådan är en inrättning för vuxna i förhållande till där du befinner dig. Du skulle sättas på golvet någonstans och bara få hålla på med parallellek till dess du lärt dig umgås med dina jämnåriga.

  7. Hoppas du får IP-nummer och kan spåra vem som ligger bakom, eller att denne sjuke människa slutar och skaffar vård för sin böjelse att stalka andra.

    Kan tänka mig att man känner sig förbannad men samtidigt lite maktlös för hur kan man stoppa sådant effektivt på nätet.

    Hoppas innerligt att man lyckas stoppa det så att du får slippa stå till svars för nåt du inte skrivit alls.

  8. För att få slut på Bjästadiskussionen eller att förminska diskussionen så tror jag att det bästa är att inte svara på någon av deras inlägg för man kommer ingenvart. Att diskutera med dem är att älta samma sak hela tiden och vad jag sett så kommer gruppen av personerna bakom mobbningen av flickorna inte att sluta eller inse vad de gjort – vilket effekt det fått.

    Det som kanske kan ge dem förståelse är att man slutar svara dem. Det är vad jag tror, att när en inte får respons så är det jobbigt för denne men tillslut slutar man för det blir ju ingen ide att fortsätta. Så svara inte dem och jag vill inte se Catta fara illa eller slåss mot något som inte ger resultat (deras syn på livet) – utan som bara tar energi.

    Jag vet att du Catta är stark men vill gärna också se att din energi läggs på andra vettiga saker som kan ge resultat (t.ex. hatkampanjen mot flickorna). Spara din energi Catta!

  9. Anki: Haha tack för det Anki :) Ja nog måste man vara felande när man tränger sig på hos folk som inte vil ha med en att göra

    Liza Arnet :Jag tror det är en han och jag vet vem det är nu, det är min stalker som tycker om att skriva här i bloggen att han gillar barn. Och jag får väl kontakta internetleverantören för att höra om de anser att deras linje ska användas på det här sättet. Jo jag förmodar att om man gör sig hörd så är det alltid nån som vill trycka till en, det sägs att när bloggare fått tillräckligt många besök så brukar dom få sig en elldeles egen stalker :)

    susanna : Jag VET att det inte är hon. Och varför ska JAG känna på vad hon utsatts för menar du? Till skillnad mot för det du gör nu så tog jag avstånd från det fejkMarita sysslade med, medan du döljer din skadeglädje dåligt Susanna…..

    TV tittare : Vad bra att du tittar på det eminenta programmet!

    F: Klockren kommentar, tack för den :)

    Helena : Ja jag tror dom gottar sig rätt bra några av dom, det blev väl ett nederlag när bloggen inte stängdes, men nu fick dom en ny historia att glädja sig över. Att jag såg till att foton på Maritas son och Marita försvann och att jag mailat folk som skrivit vidriga saker om dom är dom inte det minsta tacksamma över, nej jag är roten till allt ont, och all jävelskap som kan ramla över mig är glädjande.

    Koko70 : Ja jag har fått Ip nu och jag vet vem det är. Nej jag tror inte att han kan ställa till så mycket problem, gör han det så tror jag det rätar till sig när jag berättar hur det ligger till och vad det är för stolle. Ja jag har inte för avsikt att diskutera med folk som ändå inte begriper mer, blir det nödvändigt om det tex ljugs alltför hejdlöst om mig eller så, då kommer jag förstås svara, men annars får dom prata med sig själva hädanefter. Då kan klubben för inbördes beundran sitta och gotta sig i att folk får sina liv förstörda, får sparken från sitt jobb, blir stalkade och uthängda, eller andra smaskigheter

  10. Hej Cattas Bubbla tycker du ska polisanmäla den som stulit din identitet och utger sig för att vara du på ev andra bloggar etc om det har hänt el kommer att hända, för det är väl ett lagbrott, åtminstone vad jag kan påminna mig om iaf, hoppas det löser sig för dig Rosie

  11. Rosie : Polisanmäla orkar jag inte,dessutom leder det aldrig till något och dom har viktigare saker dom kan ägna sig åt tänker jag, men jag har anmält till internetleverantören och det värsta straffet för en sån här stolle är väl att inte kunna få häcka på nätet och bete sig som ett as.

  12. Koko70: jag håller återigen med dig. Tystnad kan vara ett otroligt effektivt vapen mot dessa individer:)
    Catta:Vad gäller din stalker och copycat så väljer jag att inte kommentera ;) Jag tror att du kan ta honom i örat alldeles själv.. annars kan jag i ege

  13. Bra så att personen får något straff iaf, nättroll är det värsta som finns existerar inte för nåt annat än att jävlas förlåt svärordet, blir så förbenad bara!

  14. simply: Ja jag hoppas också det :)

    Rosie: Ja jag hoppas att dom stryper internet för personen tills den lärt sig att uppföra sig :)

  15. Catta:

    Det gläder mig att du agerar mot sådana ursäkta ordvalet ”svin” som leker ”scriptkiddies”.

    Det är också glädjande att se att fler och fler verkligen inser vad tusan, dom där på ”andra” sidan sysslar med.
    Var gång dom skriver ett inlägg, ”artiklar” mm, ju mer gräver dom ner sig i den redan djupa håla dom befinner sig i.

    Det är ju bara läsa sussana´s senaste inlägg här..

    Sköt om dig Catta :)

    PS: Tur de inte va en bild på skäggiga damen :D Behöver du hjälp med att luska mer angående IP´t så kan du alltid höra av dig.

  16. TB: Jag vet inte om denna stolle hör till ”den andra sidan”, det är inget av deras IP i alla fall. Haha, ja dte hade ju inte varit kul om det fotot spridits :) Jag mailar dig nu!

  17. Catta:

    Nä, det om ”andra” sidan, va mer riktat till sussana´s inlägg.

  18. TB: Okej, ja dte är inget som förvånar mig, det var ju samma spydiga kommentar när bloggen fick stänga några dagar också.

  19. Catta!

    Tänk vilka stollar det finns. Tror du har helt rätt i att polisen inte skulle lägga två fingrar i kors för att lösa detta. Då är det nog betydligt troligare att Internet-leverantören kan få stopp på honom. Lycka till!

  20. Medborgare X:Tack för det, och som sagt, man ska aldrig sluta förundras!

  21. Oftast krävs det tyvärr en polisanmälan för att en ISP skall stänga av en kund.
    Men nu har jag snart information nog för att få tyst på denna stollen, vart fall till h*n finner en ny ISP :)

  22. TB: Jag väntar ivrigt, och jag har en del ledtrådar jag med nu!

  23. Hej. Den inre kärnan i FD-gruppen är ju MH, SS, GE ,FE, JR, P_V och MH:s dotter. Det är alltså ingen av dem?

  24. Sven: Jag håller på att kolla lite nu, men det finns vissa saker som pekar i en viss riktning i alla fall

  25. Varför stjäla någon annans liv när alla har ett eget? Med det egna livet har man ju val att göra vad man vill, men andras liv ska man inte leka med. Hoppas att det ordnar sig för dig och att Någon slutar upp med att leka!

  26. Känner bara en hopplöshet.
    I ena stunden anses man vara bevakad elektronisk vilken handling man än gör. Piratpartister och andra målar upp ett skräckscenario där allt ska kontrolleras, bokföras och med största sannolikhet, användas emot medborgarna.
    I nästa stund kan, får eller har man inte rätt spåra rena vettvillingar eller andra som saknar relevant beteende i vilken som helst situation i ”det verkliga livet”. Dessa personer kan slänga ur sig vilka dråpligheter som helst och skyddas av yttrandefrihet och den personliga integriteten.
    Som vanligt är ”förövarens” personliga integritet betydligt viktigare än den s, vars liv är på väg att förstöras.
    Ska enda trösten vara att man helgonförklaras för att man offrades för andras yttrandefrihet och personliga integritet?

  27. annamis : Ja säg det, det är väl roligt att få reaktioner kanske. Fast nog måste det finnas roligare saker kan man tycka.

    festinalente1 : Ja jag blir kluven, å ena sidan är yttrandefriheten superviktig fast å andra sidan så måste det finna småtta på allt, och det bör vara lättare att stoppa männsikor vars enda uppgift är att ställa till problem.


Beklagar, kommentarsfunktionen är inaktiverad för närvarande.

Comments RSS

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.