Det gamla Sverige måste tillbaka

Sista dagen på detta år och som Dr Phil (min idol) brukar säga: ”För att kunna förutspå framtiden så ska du titta bakåt” . Ja då får vi nog ett jävla år. Jag läser nu i tidningen att en vägarbetare slogs blodig för att en bil med några passagerare inte kom förbi tillräckligt snabbt. Är det vad vi har att se fram emot kommande år? Att folk attackerar ambulanser, brandbilar , poliser och nu vägarbetare? Alltså människor som finns för att fixa till och hjälpa i samhället?

Nej jag vill ha tillbaka det gamla Sverige, det Sverige där det var tabu att ge sig på dessa grupper, där det var tabu att ge sig på barn, gamla och handikappade. Där man inte högg kniven i någon för att dom hade en avvikande åsikt. Där våldtäkter inte var vardagsmat. Visst fanns det även då ett antal idioter som inte höll sig inom gränserna, men definitivt inte som det är nu . Det är dags att vakna upp nu och se verkligheten. Sluta att mörka och ta tag i problemen istället. Börja med att ge dessa personer ett straff som känns !

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

27 kommentarer

  1. Det är en dyster tid att leva i. Vardagsvåldet och vardagsbrotten tillåts pågå ostraffat medans politikerna lägger all kraft på att införa övervakning och avlyssning av den vanliga laglydige medborgaren. För vem är detta nya samhälle till? För den politiska eliten vars maktutövning förenklas om medborgarna är rädda och förtryckta!

    Frihet är slaveri
    Okunnighet är styrka
    Makt är Gud
    (Orwell, 1984)

  2. Populisten: Precis!! Man lägger ner mer energi på att övervaka vanligt folk istället för att lägga krutet på idioterna som ställer till problem i samhället.

  3. Vi får hoppas att vi tar efter Danmark annars kan du glömma drömmen om Sverige :)

  4. Svenskarna har blivit tosia, nu arresteras även ”svenskar” av USA i Afganistan.
    Hette han Ulf Larsson? Nä.. knappast….

  5. För att förändra något måste vi väl gå ifrån det gamla och istället komma på något nytt som fungerar bättre. Jag förstår din poäng och håller med dig fullständigt. Jag tycker också att det är skrämmande att se vad som händer i världen.

  6. Om du har två grafer.
    Den ena hur våldsammare och råare Sverige blivit den andra en graf över invandringen de senaste 20åren.
    Då kommer du att se att dessa två grafer överensstämmer väldigt mycket.
    Kan det finnas ett samband med dagens integrationspolitik samt det råare Sverige?

  7. Är det bara jag som tycker vi svenskar är lite tama på att säga ifrån? Alltså att vi sitter hemma i våra stugor och klagar men det är ett fåtal som verkligen anstränger sig för att få till stånd förändringar, och dom som gör det blir ofta betraktade som bråkstakar

  8. Det är dags att ta i med hårdhet och se till att de som kommer till Sverige får anpassa sig till det Sverige som en gång var. Kan inte acceptera att jag ska behöva ta hänsyn till en massa olika påfund som komemr från andra länder, när dessa personer bara förutsätter att de ska få allt.

    Stäng gränserna, kräv att de som vill vara i vårt land ska tala svenska – annars är det bara att skicka ut dem.

  9. Svensson: Jag kan säga så här, jag har massor av vänner och bekanta från alla möjliga håll i världen, mycket bra människor. Men sedan finns den andra gruppen som aldrig skulle ha fått komma in i landet ens, eller som skulle åka ut vid första kriminella handling. Fr är man inte mer glad än så över att komma någonstans där man är trygg då kan man åka hem igen. Men sen är det ju ofta andra generationen som ställer till en massa jävelskaper och då blir det ju lite svårare.

    Ska vi fortsätta ta emot invandrare (vilket jag inte har något emot om dom verkligen är i nöd) då måste det bli en förändring.En stor förändring. Men nu är det ju inte bara invandrarna som ställer till jävelskaper, det finns gott om svenska idioter också

  10. Cattasbubbla/
    Visst finns det svenska idioter. Men de är ju just svenska, alltså vårat eget problem.
    Det blir ju inte bättre för att man importerar en massa idioter utifrån, eller hur?
    Stäng gränsen, ta endast emot de flyktingar vi är skyldiga att ta emot. Dvs 4-5 tusen om året. Resten är lyckosökare och anhöriginvandring.
    Och de som kommer hit skall lära sig vad som gäller. Ingen religion skall få gå före eller ändra svensk lag så som det är nu.

  11. Svensson: Jo visst är det så, jag skrev det mest för att slippa höra att jag är rasistisk osv, för det blir alltid såna diskussioner och det är inte det saken handlar om, utan det hndlar om människor (oavsett etnecitet) som beter ig som idioter. Men jag håller med dig i det du skriver, det är många som kommer som inte alls är i nöd på något vis, utan kommer hit och begår brott helt enkelt.

  12. Skicka tillbaka alla kriminella till det land de kom ifrån. Norrmän till Norge, svenskar till Sverige och osv.

  13. Om folk har tankeförmågor så som de kommer till uttryck i en del av bloggerna du hänvisar till och som en del av kommentarerna här visar prov på – tja, så är det inte så märkligt att läget är som det är.

    Detta jävla skärande folk över en kamm alltid. Detta generaliserande och detta eviga ” det är inte mitt fel” utan alla de andra (invandrarna, bögarna & flatorna, tattarna, de gamla, de unga, de enbenta, de rödhåriga, Själva Fans moster, Göran Persson, de arbetslösa osv osv ) men jag själv???? ALDRIG!

  14. ska bara tydliggöra…med ”blogger du hävisar till” menar jag inte dom du länkar till utan t.ex Blondinbella, skulle nog ha stått ”bloggar du kommenterar” sorry.

  15. Henke: Jag tror att det HAR blivit värre av invandringen, mn inte på så sätt att all invandrare är roten till det onda, mer att det finns grupper invandrare från alla håll i världen som tagit med sig vissa beteenden som vi inte haft här förut. Det har blivit ett hårdare klimat pga att det kommit hårdare människor hit, såna som inte ser människoliv på samma sätt som vi alltid gjort. Det har smittat av sig på alla. Men sen så finns det ju gott om tecken på att vi Svenskar inte heller alltid lyckats så bra med uppfostran av våra egna barn som också springer omkring och sparkar ihjäl folk hur som helst.

    Jag är definitivt ingen rasist, men jag tycker invandringspolitiken är åt helvete

  16. Mina inlägg kom på något sätt ut fel innan (alltså – Det var mitt fel! – jag fick inte ihop det riktigt)
    Visst, invandringen har givit oss ‘nya’ problem, men många av dessa problem har sin rot i segregering och diskriminering – som du själv säger, misslyckad invandringspolitik.

    Sedan har vi även fått en oerhört ökning av kriminalitet sedan vi gick med i EU och gränsbevakningen blev obefinntlig. Mängder av skit kommer från forna sovjetstater och det gamla östeuropa överhuvudtaget.

    Man kan nog säga att vi börjar betala priset för globaliseringen.

  17. Henke: Ja visst är det så, man ser redan när ungarna är små att dom måste välja sida, alltså om dom ska höra till ”blattarna” eller ”svennarna”. Sonen hade stora problem med det, ena dagen var han blatte, nästa svenne, innan han fattade att han inte alls måste välja utan bara vara människa.
    Och se bara på alla öststatare som kommer och beter sig med sina jävla maffiametoder. Det är ett problem och vi måste ta tag i det. Det här är Sverige och vill vi ha vårat land på ett visst sätt måste vi jobba på det, och det gör man inte genom att erbjuda människor hjälp som dom aldrig får på riktigt ändå, eller genom att mörka dom problem som finns.Alla, oavsett status och etnecitet måste dra sitt strå till stacken och inte bara hoppas att någon annan löser det

  18. Jag är av den åsikten att det inte har blivit så mycket värre än tidigare. Det är bara så att vi blivit mer medvetna än tidigare och pumpas med nyheter (tv, aftonbladet mm) hela tiden vilket gör människor överdrivet rädda. Tror ni verkligen inte att det skjedde några våldtäkter förr? Som jag ser det var det förmodligen ännu mer skamligt då än vad det är idag så folk höll helt enkelt tyst istället för att bidra till statistiken. Sedan bidrar faktiskt det faktum att städer växer och därmed ökar också anonymiten vilket gör det lättare att komma undan med sina brott. Antingen flyttar man alltså ut till landet eller så ser man till att lära känna sina grannar, eller nåt i den stilen.

    I tillägg har vi blivit mer egotrippade. Vi ska förverkliga oss själva, skaffa det mest prestigefyllda jobbet, bli chefer allihopa istället for att dra vårt strå till stacken och fylla upp basjobben. Vi behöver invandrare bland annat för att de faktiskt har kvar den fina mentaliteten att ibland faktiskt se sitt jobb bara for det jobb det är (trots allt lite av det ”gamla Sverige”…).
    Lite osammanhängande kommentar kanske…

  19. Martin: Ja jag vet egentligen inte varför vi halkade in på invandringen för så vitt jag vet så har man inte gått ut med att det skulle vara invandrare som skulle gett sig på killen, men hur som helst så har det blivit ett hårdare klimat. Det är inte bara att vi blivit mer medvetna eller att anmälningsbenägenheten ökat. även om det också är en bidragande orsak.

    Förr fanns mer tabun, det var skamligt att ge sig på vissa grupper i samhället, nu skäms inte folk för att dom gett sig på en gamling eller sparkat sönder en ambulans längre. Precis som du säger så har vi blivit mer egotrippade också, och vänder gärna bort huvudet för andras problem.

  20. ”Skicka tillbaka alla kriminella till det land de kom ifrån. Norrmän till Norge, svenskar till Sverige och osv.”

    Hehe..ja…osv ja…

    Men enligt Mona är det ju bara svenskar som begår brott i Sverige? Inte kan väl hon (och alla andra politiker och vår media) ljuga och det är några andra som begår våldsbrott i Sverige? Vilka skulle det vara isåfall? Nu förstår jag iiiingenting. Alla som befinner sig i Sverige är ju svenskar och precis likadana som alla andra, det har jag hört och då måste det vara sant.

    Det är dags att vi tar itu med dessa svenska ligister som går runt i gäng i Södertälje, Tensta, Husby, Kista, Akalla, Rosengård…ehum…osv…Dessa svenska barn måste lära sig veta hut! Kanske ge dem 25 kronor i böter när de våldtar eller mördar någon! Fast de har ju haft det svårt i livet, de har inte lika mycket pengar som Paris Hilton och är det nåt vi har lärt oss så är det att man kan inte överleva utan mobiltelefon. De måste helt enkelt råna andra aningens mer svenska ungdomar. Och eftersom vi ser ner på dem så måste de ju få respekt och det får man bara genom att i grupp våldta och mörda aningens mer svenska människor. Trots allt så ingår ju det i den svenska kulturen. Jag menar, vem av oss kan ärligen säga att de inte i alla fall någon gång våldtagit eller mördat någon? Visst är vi alla beväpnade med kniv när vi ska ut på stan? Jag vet att jag minsann är det varje gång, ofta har jag några pistoler och lite knark med mig också. För jag är svensk, och enligt våra politiker och media så är det så svenskar fungerar. Så det så.

  21. ”Martin: Ja jag vet egentligen inte varför vi halkade in på invandringen för så vitt jag vet så har man inte gått ut med att det skulle vara invandrare som skulle gett sig på killen, men hur som helst så har det blivit ett hårdare klimat.”

    Hahaha…nä…de (PK-media) har ju inte det?

    Konstigt…de som alltid brukar ge oss objektiv information och aldrig döljer sådana uppgifter. :D

  22. Illwill: har du någon information som säger att det var invandrare så får du gärna komma med en länk eller så. Jag vet inte vilken värld du lever i men i den värld jag har sett (och jag har sett en hel del) så har jag sett såväl invandrare som svenskar springa med knivar,pistoler,slagträn. jag har sett båda delarna hota, misshandla och våldta. Sen kan jag hålla med dig om att media av någon tramsig anledning ofta mörkar identiteten när det gäller invandrare, men det är en annan sak.

  23. Orsakerna till att Sverige blivit ännu kallare än det redan är många…
    Segrationen…Det är inte ‘fint’ att bo i ett invandrarområde…Den kommersiella hetsen…
    Ingen har tid ‘att bara vara’….Ulänningar har svårt att få jobb med ‘konstiga namn’….

    Många kommer från krigshärjade länder,där det finns en orsak till krigen…vilket förråat deras mentalitet av naturliga själ….SJÄLVKLART ska alla som bor i Sverige följa Svensk lag!! Håller med att det behövs EXTREMT många fler tullare mot de fattiga öststats länderna….Eller ‘Anarki’ länderna kan man säga…Demokrati är inget man kan ta för givet!!!! UTBILDNING är en väldigt bra väg att gå för att få demokrati och välstånd!!
    FN har ett sådant program….

    Inte bara utlänningar som behöver studera mera i Sverige…Männskliga rättigheter borde faktiskt vara ett OBLIGATORISKT ämne i skolan för ALLA !!!

  24. Vi struntar i det där ett tag och önskar varandra ett gott nytt år och hoppas det blir bättre. (Fast jag tvivlar nog egentligen)

  25. [...] trollan in Invandring, Uncategorized. trackback Hittade ett inlägg som var rätt intressant på Cattas blogg om hur Sverige måste komma tillbaka till det gamla.  Dvs innan våldet blev så utbrett. [...]

  26. Roland: Tack för ett vettigt och balanserat inlägg!! Och jag håller med!
    Key: Ja vi struntar i det en liiiten stund, och gott nytt år på dig :)

  27. Jag håller med dig!

    Jag vill också ha tillbaka det Sverige jag växte upp i.

    Ett Sverige där hänsyn, respekt och demokrati rådde …

    En svensk man i Sverige idag

    (blogg-Googla mig!)


Beklagar, kommentarsfunktionen är inaktiverad för närvarande.

Comments RSS

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.